Med blot en bil og drømmen om at skabe en forretning med udgangspunkt i de mindre mølleejeres behov, den gode kunde- og serviceoplevelse samt ønsket om at skabe en arbejdsplads med fleksibilitet og frihed under ansvar, stiftede Gert Nygaard Laursen GNL Wind Service i 2013.
Siden har tingene taget fart, men selvom GNL Wind Service er vokset til 32 ansatte og over 200 møller i service, er kerneværdierne stadig de samme.
Om at ville gøre tingene anderledes
Da vi møder Gert første gang på adressen i Roslev, er det først og fremmest hans jordnære tilgang til forretningen, som vi lægger mærke til. En helt naturlig tilgang for Gert, der sammen med sin kone Helle Ankjær Laursen, har bygget virksomheden op omkring egne værdier om tillid, tryghed og ordentlighed, og med et ønske om at skabe den gode kundeoplevelse ude hos mølleejerne:
”Vi tror på, at en forretning bygget på tillid og god service skaber loyale kunder. Det handler om at opbygge varige relationer og det er vores ansvar, at hver eneste kunde føler sig tryg og godt betjent ”, udtaler Gert Laursen blandt andet, når vi spørger ind til, hvad han gør anderledes i sin forretning end det, som han har været vant til i tidligere ansættelsesforhold.
Ligeledes fremhæver han vigtigheden af ærlighed i denne sammenhæng:
”Vi er altid ærlige overfor vores kunder og vi tager kun de opgaver ind, som vi ved, at vi kan løse”.
Virksomhedsfilosofien
Tillid, tryghed og ordentlighed går i dén grad igen. Både når snakken falder på forholdet til virksomhedens kunder og samarbejdspartnere, men i særdeleshed også, når virksomhedens medarbejdere sætter ord på GNL Wind Service, som arbejdsplads.
”De tør give ansvaret til nye medarbejdere og lade os kaste os ud i opgaverne. De stoler på deres folk og har tillid til, at vi kan løfte opgaven”.
For både Gert og Helle har der aldrig været tvivl om, hvilken arbejdsplads de vil tilbyde sine medarbejdere. Hos GNL Wind Service er der plads til alle. Uanfægtet om du er vindmølletekniker, ansat på værkstedet, i administrationen, er elev, praktikant eller fleksjobber, så er alle ansat på lige vilkår og udgør en lige stor del af GNL Wind Service.
Her er der nemlig plads til alle i det sammenhold, der er på arbejdspladsen, ligesom alle medarbejdere har stor fleksibilitet i deres hverdag og dermed mulighed for at skabe en god balance mellem familie- og arbejdsliv.