Indsigt
Følg med i vores indlæg og bliv klogere på, de ting der rører sig hos GNL Wind Service. Her lægger vi artikler ud med emner der blandt andet omhandler, hvordan du får det optimale ud af dine vindmøller, hvordan det er at arbejde hos GNL Wind Service samt giver dig indsigt i de ting, der rører sig i vores virksomhed.
Mød Hanne-Lis
”Jeg vil aldrig nogensinde sidde på et kontor med en knold i nakken.. … men det eneste jeg har manglet, er jo sådan set bare
Mød vores alt-mulig-mand, Niels-Jørgen
”Jeg har aldrig været på en arbejdsplads – jeg har været på en legeplads”. Sådan siger Niels-Jørgen om sit arbejdsliv med reference til sine ansættelsesforhold,
”Jeg er en del af virksomheden, og det betyder faktisk mere for mig end mine arbejdsopgaver”
Nicolaj har Aspergers og ADD og er ansat i fleksarbejde hos GNL Wind Service. Her møder han ind fire gange om ugen og løser diverse vedligeholdelsesmæssige arbejdsopgaver på værkstedet i Roslev. Vi fanger Nicolaj ude på værkstedet, hvor han er i gang med at opmåle reb, som skal med ud til en vindmølle. Mens han arbejder videre, tager vi en snak omkring dagligdagen hos GNL Wind Service og om (arbejds)livet med en diagnose.
Jørgen Aakjær Høg: ”Hos GNL Wind Service bliver jeg behandlet på lige fod med mine kollegaer og ikke som en fleksjobber”.
Vi tog for nyligt en snak med Jørgen omkring hans dagligdag hos GNL Wind Service. En dagligdag der, for ham, er meget mere end blot en ansættelse – det er en følelse af at høre til og at blive accepteret på trods af sine udfordringer. Vejen dertil har været lang og følelsen af at høre til har ikke altid været en selvfølge for den nu 29-årige fleksarbejder med autisme.
A trip down memory lane og Gerts første nedfældende visioner for GNL Wind Service
Tilbageblik er altid sjove. Både fordi det minder os om, hvor langt vi er kommet, og fordi det er spændende at se, hvor meget vores fokus har ændret sig gennem tiden.
Men det viser sig faktisk, at ikke meget har ændret sig fra @Gert Nygaard Laursen tog sit iværksætterkursus hos business Skive tilbage i 2013. Samme år som GNL Wind Service blev stiftet.
Fra en mand med en drøm til etableret virksomhed med 32 ansatte
Med blot en bil og drømmen om at skabe en forretning med udgangspunkt i de mindre mølleejeres behov, den gode kunde- og serviceoplevelse samt ønsket om at skabe en arbejdsplads med fleksibilitet og frihed under ansvar, stiftede Gert Nygaard Laursen GNL Wind Service i 2013.
Om jobbet som vindmølletekniker: “Der er ikke to dage, der er ens”.
Tilbage i maj tog Casper springet fra industritekniker til vindmølletekniker og blev en del af GNL Wind Service. Vi fortsætter rækken af medarbejderfortællinger, hvor vi denne gang har taget en snak med Casper, som vi fangede ude ved et møllestop på Mors
Jubii det blomstrer og summer hos GNL Wind Service…
Det er sommer og selvom solen ikke just skinner, så er der liv og glade dage i vores nye ”vilde” områder, der er etableret med netop det formål, – at skabe rum til mere liv og summen.
Tillid til medarbejderne skaber tryghed i arbejdet – Mathias var klar til at komme ud fra dag ét
Læs hvordan Mathias gik fra elektriker til Vindmølletekniker, hvordan han blev klar til at komme ud på opgaver fra dag ét, og hvordan det var at starte som ny medarbejder hos GNL Wind Service.
GNL Wind Service opretter internt træningscenter for at sikre fagfolk til fremtidens vind industri
Esben Østergaard, Teknisk Træner hos GNL Wind Service, har over 15 års erfaring i alt fra installation, servicering, vedligehold og fejlfinding på vindmøller, bl.a. hos Vestas og som tidligere servicetekniker i GNL.
GNL Wind Service henter kvalificerede medarbejdere uden for branchen
En massiv vækst i vindindustrien, samt større efterspørgsel på serviceteknikere med erfaring inden for branchen, har medført en bestemt rekrutteringsstrategi hos GNL Wind Service.
Hvorfor man bør vælge at levetidsforlænge sin gamle mølle frem for at skrotte den
”Der kommer et tidspunkt hvor man som mølle ejer skal gøre op med hvorvidt det vil kunne betale sig at fortsætte driften, da der på sigt vil komme et øget behov for udskiftning af reservedele samt serviceeftersyn” – udtaler direktør, Gert Laursen fra GNL Service A/S
Kundeudtalelse – GNL Service V44 projekt
Grundet en defekt RCC, fik vi optimeret vores Vestas V44 tilbage i 2019 igennem GNL Service. Her fik vi udskiftet den gamle styring til en ny løsning fra DEIF, også kaldet controller retrofit.
Læs hvorfor Jan skiftede fra en stor virksomhed til en mindre virksomhed
Jan har været involveret i vindbranchen i mange år. Her er hans historie om hvorfor han valgte at søge job hos GNL Service.
Øg din indtjening på dine ældre møller
Med de nuværende energipriser har det aldrig været mere oplagt at gennemtænke sin business case som vindmølleejer.
Hold dig opdateret
Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og du vil løbende modtage emails, hvor vi deler ud af ny viden fra vindindustrien, gode råd til drift af dine møller, løsninger vi tilbyder samt invitationer til vores events, m.m.