GNL Wind Service henter kvalificerede medarbejdere uden for branchen

Beskrivelse:

En massiv vækst i vindindustrien, samt større efterspørgsel på serviceteknikere med erfaring inden for branchen, har medført en bestemt rekrutteringsstrategi hos GNL Wind Service.

Virksomheden, hvis kerneopgave er at servicere, vedligeholde, reparere og optimere vindmøller, så produktionen holdes så effektiv som mulig gennem hele møllens levetid, har øget deres fokus på rekruttering af arbejdskraft fra andre håndværksmæssige brancher. En arbejdskraft som ofte har de nødvendige tekniske kompetencer og blot mangler introduktion til og træning i vindmøllers opbygning.

Kenneth Nysom, servicetekniker hos GNL Wind Service, er en succeshistorie, der bekræfter virksomheden i, at deres rekrutteringsstrategi er holdbar og kan bære frugt.

Fra automekaniker til servicetekniker i vindbranchen

I august 2022 skiftede Kenneth Nysom sit job som automekaniker ud med et job som servicetekniker hos GNL Wind Service. Autobranchen har været en del af hans liv siden han blev udannet som 20-årig. Omkring brancheskiftet fortæller han:

Når man kommer fra branchen som automekaniker, så ved du hvordan ledningsnet fungerer og du har en mekanisk basisviden, som du kan overføre til jobbet som servicetekniker i vindbranchen. Det er overskueligt og du bliver faktisk ikke smidt ud i noget, du ikke kan løse”.

Hos GNL Wind Service får du som nyansat tilknyttet en makker som følger dig i din oplæring. Derudover er der et solidt og rutineret backoffice, som kun er et opkald væk og som er klar til at vejlede og guide serviceteknikeren i situationer, hvor man kan komme i tvivl i forhold til en opgave ude i møllen.  Et kursus i måleteknik skulle jeg naturligvis også igennem, tilføjer Kenneth. Den ordentlighed vil vi gerne have i GNL Wind Service, siger indehaver Gert N. Laursen, der supplerer med, at et nyt internt træningscenter er under opbygning for netop at oplære og træne vores serviceteknikere, nye som gamle.

En dag som servicetekniker

De primære arbejdsopgaver som servicetekniker spænder over småreparationer, service og udskiftning af hovedkomponenter, ligesom dokumentation også altid er en del af arbejdsdagen. Når Kenneth møder ind på værkstedet klokken 07.00, starter dagen oftest med at pakke bilen og gøre klar til dagens opgaver. Mængden af daglige opgaver varierer fra dag til dag og kan være alt fra 4-5 småopgaver til større opgaver som strækker sig over flere dage.

Kenneth trives. Han har det godt med de skiftende arbejdsopgaver, med at komme ud af huset, være herre over sin egen hverdag og med at være i en virksomhed, hvor de arbejdsmæssige baggrunde spænder bredt. Fra automekanikere og elektrikere til andre håndværksmæssige baggrunde, som alle har fundet deres vej ind i vindbranchen.

GNL Wind Service – skiftende arbejdsopgaver og frihed under ansvar

Det var en kammerat, som selv har trådt sine barnesko inden for vindbranchen hos GNL Wind Service, der anbefalede Kenneth at skifte sit job som automekaniker ud med et job som servicetekniker. Et skifte som han ikke fortryder.

Jeg er rigtig glad for mit arbejde hos GNL Wind Service, og det er absolut et sted, jeg har tænkt mig at blive. Jeg oplever en hverdag med frihed under ansvar, et fleksibelt arbejdsmiljø og gode kollegaer hele vejen rundt.”, udtaler Kenneth.

Slutteligt beskriver Kenneth, GNL Wind Service som en familievirksomhed, med en meget jordnær kultur, og som tænker på sine medarbejdere. Vi får tiden til at løse opgaverne uden stress og jag. Det giver høj kvalitet og tilfredse kunder.

Læs Mere
Indsigt

”Jeg er en del af virksomheden, og det betyder faktisk mere for mig end mine arbejdsopgaver”

Nicolaj har Aspergers og ADD og er ansat i fleksarbejde hos GNL Wind Service. Her møder han ind fire gange om ugen og løser diverse vedligeholdelsesmæssige arbejdsopgaver på værkstedet i Roslev. Vi fanger Nicolaj ude på værkstedet, hvor han er i gang med at opmåle reb, som skal med ud til en vindmølle. Mens han arbejder videre, tager vi en snak omkring dagligdagen hos GNL Wind Service og om (arbejds)livet med en diagnose.   

Læs mere»
Indsigt

Jørgen Aakjær Høg: ”Hos GNL Wind Service bliver jeg behandlet på lige fod med mine kollegaer og ikke som en fleksjobber”. 

Vi tog for nyligt en snak med Jørgen omkring hans dagligdag hos GNL Wind Service. En dagligdag der, for ham, er meget mere end blot en ansættelse – det er en følelse af at høre til og at blive accepteret på trods af sine udfordringer. Vejen dertil har været lang og følelsen af at høre til har ikke altid været en selvfølge for den nu 29-årige fleksarbejder med autisme. 

Læs mere»

Modtag vores business case omkring Vestas V4x retrofit

Ved at udfylde formularen er jeg indforstået med, at jeg tilmelder mig nyhedsbrevet fra GNL Service A/S. Nyhedsbrevet vil være målrettet din virksomhed og sendes ud cirka 4 gange årligt. 

Kontakt

Hvordan vil du helst i kontakt med os?

Kontaktinformationer:

Gert Laursen

Direktør & Salg

+45 23 26 99 90

gert@gnlservice.dk

Flemming W. Jensen

Teknisk Planlægger & Indkøb

+45 22 86 07 07

fwj@gnlservice.dk

Jan Laursen

Salg & Teknisk Support

+45 20 83 71 11

jkl@gnlservice.dk 

Helle Laursen

Administration & Kvalitetsansvarlig

+45 40 86 93 34

hal@gnlservice.dk