Om jobbet som vindmølletekniker: “Der er ikke to dage, der er ens”. 

Beskrivelse:

Tilbage i maj tog Casper springet fra industritekniker til vindmølletekniker og blev en del af GNL Wind Service. Vi fortsætter rækken af medarbejderfortællinger, hvor vi denne gang har taget en snak med Casper, som vi fangede ude ved et møllestop på Mors

Tilbage i maj tog Casper springet fra industritekniker til vindmølletekniker og blev en del af GNL Wind Service. Vi fortsætter rækken af medarbejderfortællinger, hvor vi denne gang har taget en snak med Casper, som vi fangede ude ved et møllestop på Mors. Her var han sammen med sin makker, Mikael, taget afsted fra morgenstunden for at få møllen hurtigst muligt tilbage i drift. 

Fra industri- til vindmølletekniker 

Casper er 24 år og bor til daglig på Mors. Han er uddannet industritekniker og har tidligere været vant til at rode med nedbrud på maskiner. Selvom han ikke har haft noget med møller at gøre, kan han stadig genkende nogle af processerne fra sit tidligere virke som industritekniker. 

For mig har det føltes meget nemt at komme ind i branchen. Selvfølgelig er der ikke to dage, der er ens, og selvom møllerne er bygget næsten ens op, skal man skal lige lære tingene at kende”. 

Og det kan godt føles som at blive kastet for løverne for de nye vindmølleteknikere, når de bliver sendt ud på opgave. Men de bliver ikke sendt afsted uden at være godt klædt på hjemmefra. 

Vi var blandt andet på GWO’s sikkerhedskurser, hvor vi blev undervist i brandbekæmpelse, førstehjælp, redning, sikkerhed, faldsikringsudstyr og hvordan vi f.eks. hægter os sikkert fast på en stige. Der var også undervisning i de gode løfte- og arbejdsstillinger”, fortæller Casper om nogle af de indledende kurser hos GNL Wind Service og fortsætter: “Derefter bliver du smidt ud i vindmøllen og de opgaver, som du er klar til at løse”.

Og selvom arbejdet ude i møllerne er ved at blive hverdagskost for Casper, så husker han stadig de første gange, han kom op i en vindmølle: 

Når du kommer 48 meter op i en mølle, så giver det et lille sus i maven, når man kigger ud på den gode udsigt. Men i dag føles det som det samme at være oppe i en V27 med 30 meter ned, som det gør i en V66’er, hvor der er 70-80 meter ned”.

Casper om GNL Wind Service 

Det var tydeligt at mærke på Casper, at han har fundet sig til rette på sin nye arbejdsplads, og når man står op hver morgen og glæder sig til at komme på arbejde, så er han ikke i tvivl om, at han er kommet til det rette sted: 

Det er ikke en virksomhed. Det er én stor familie. Alle er velkommen. Og du føler dig velkommen fra dag et”. Og med et glimt i øjet tilføjer han: “Selvfølgelig er der dage, der er sjovere end andre, især når man skal reparere i dårligt vejr. Hvis det øsregner, så er det da lidt træls at stå i en åben mølle”.

Tak for snakken i denne omgang, Casper. Vi glæder os til at se dig udfolde dig endnu mere hos GNL Wind Service. 

Læs Mere
Indsigt

Mød Hanne-Lis

”Jeg vil aldrig nogensinde sidde på et kontor med en knold i nakken..   … men det eneste jeg har manglet, er jo sådan set bare

Læs mere»
Indsigt

”Jeg er en del af virksomheden, og det betyder faktisk mere for mig end mine arbejdsopgaver”

Nicolaj har Aspergers og ADD og er ansat i fleksarbejde hos GNL Wind Service. Her møder han ind fire gange om ugen og løser diverse vedligeholdelsesmæssige arbejdsopgaver på værkstedet i Roslev. Vi fanger Nicolaj ude på værkstedet, hvor han er i gang med at opmåle reb, som skal med ud til en vindmølle. Mens han arbejder videre, tager vi en snak omkring dagligdagen hos GNL Wind Service og om (arbejds)livet med en diagnose.   

Læs mere»

Modtag vores business case omkring Vestas V4x retrofit

Ved at udfylde formularen er jeg indforstået med, at jeg tilmelder mig nyhedsbrevet fra GNL Service A/S. Nyhedsbrevet vil være målrettet din virksomhed og sendes ud cirka 4 gange årligt. 

Kontakt

Hvordan vil du helst i kontakt med os?

Kontaktinformationer:

Gert Laursen

Direktør & Salg

+45 23 26 99 90

gert@gnlservice.dk

Flemming W. Jensen

Teknisk Planlægger & Indkøb

+45 22 86 07 07

fwj@gnlservice.dk

Jan Laursen

Salg & Teknisk Support

+45 20 83 71 11

jkl@gnlservice.dk 

Helle Laursen

Administration & Kvalitetsansvarlig

+45 40 86 93 34

hal@gnlservice.dk